söndag 15 januari 2012

Tildas tokiga tårta!!!

Hej!
Idag ska ni få receptet på min kaka.
Jag tror att jag är den första som har gjort den men jag vet inte.
Först kommer ingridienserna!

Ser ni?
Hoppas det!
Okej så här gör man:
Man smälter smöret.
Medans du gör det kan man krossa polkagrisarna och bröda formen. (det är bra att använda en mortel till det)
Sen så blandar du polkagrisarna och smöret. (det är inte lätt men det gör inget)
Sen blandar du i sockret och vaniljsockret.
Blanda i båda äggen.
Efter det blandar du i mjölet.
Bryt i After Eighten eller mint chokladen (går bra med vilket som) smått i smeten.
Sen blandar du.
Efter det så häller du upp smeten.
Sen in mitt i ugnen i 175 grader.
Efter 20 min tar du ut den och låter svalna.
Skär upp den och hacka lite mörk choklad över den.
Sen serverar du!


Den var super god.
Hoppas ni också gillar den om ni testar.
OBS om ni inte gillar söta efterrätter är detta inte det perfekta receptet för er!!!
Ha det bra
Kram Kram
Lilla :) Tilda

1 kommentar:

  1. Mums fillibabba - och jag som inte kunde smaka. Men den doftade så himla gott!!!
    kram mams

    SvaraRadera

Hej och tack för kommentaren den värmer i hjärtat