lördag 17 december 2011

Marängtårta

Hejsan!!!
Idag så ville jag baka en marängtårta så jag gick bort till ett café för att köpa daim.
Men när jag kom fram så var det stängt så jag fick gå vidare till en godisbutik som också finns här.
Så ja det tog säkert 45 min för mig att köpa ett litet paket daim.
Ja, såklart glömde jag ju mina vantar hemma.
Sen när jag kom hem så satte jag mig och kollade på tv.
Efter det gick jag ner och började baka.
Jag gjorde allt man skulle men sen när jag skulle läsa nästa steg så stod det att tårtan skulle vara inne i ugnen i 2 timmar.
Och det funkade ju inte eftersim vi skulle till ett par kompisar 1 och en halv timme senare.
Efter att kakan har varit inne i ugnen så skulle den in i frysen i 5 timmar!!!
Så ja jag får sätta in den i ugnen när vi har kommit hem och så får den stå i frysen under natten.
Så jag får verkligen hoppas att den blir god annars blir jag nog ganska besviken ;)))))!!!!
Men jaja jag var ju ganska slarvig och läste inte igenom hela receptet innan jag började!
Ha det bra
Kram Kram
Lilla :) Tilda

4 kommentarer:

  1. Haha! Bakade cupcakes häromdagen, då mamma fick åka till affären flera gånger... Men det var för att grajerna inte räckte. -.-

    Kram Filippa!

    SvaraRadera
  2. Puh, inte helt enkelt att vara bagare. Det blir säkert super gott! Du är bäst på bakning i vår familj <3
    kram mams

    SvaraRadera
  3. Fin blogg , besök mig ! www.whilmasliv.blogspot.com

    // Whilma ! :) ♥

    SvaraRadera
  4. Hoppas att du blev nöjd med tårtan efter allt jobb.Jättebra att du inte gav upp. Det hade jag nog gjort.Ha det så bra i skolan de sista dagarna före lovet.
    Massor med kramar från oss

    SvaraRadera

Hej och tack för kommentaren den värmer i hjärtat